استاندار در پیامی

به مناسبت سالگرد ارتحال عالم ربانی ، حجت الاسلام و المسلمین مناقب:

عالمان شیعه و خطبا ، نقش بسیار مهمی در شکل گیری حرکتهای اجتماعی داشته اند

یزدفردا "استاندار یزد با صدور پیامی از مردم شریف استان یزد برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی ، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مناقب دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،در پیام "محمدرضا فلاح زاده" آمده است:
عالمان شیعه ، خطباء و روحانیون در طول تاریخ ، نقش بی بدیل و بسیار مهمی در شکل گیری حرکتهای اجتماعی و ادامه حیات جامعه اسلامی داشته اند.
خطیب توانا و استاد حوزه علمیه یزد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مناقب شخصیت والایی بود که در طول عمر با برکت خود ، با مواعظ و خطابه های ارزشمند، چه در منابر و چه در سنگر مقدس نماز جمعه، عموم مردم را با احکام دین مبین اسلام آشنا می ساخت و در پی استحکام پایه های عقیدتی مردم بود.
این عالم ربانی ، ضمن بیان فرازهایی از زندگی معصومین (علیهم السلام) و به خصوص سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ابعاد زندگی آن بزرگان را تشریح و مردم را به پیروی از سیره آن حضرات دعوت می نمود و البته بر فراز منبر ، نقش مؤثر خود را در هدایت افکار مردم به سوی ارزشهای اسلام ناب محمدی (ص) و مبارزه با رژیم منحوس و فاسد پهلوی ایفا می کرد.
این شخصیت برجسته ، در کنار سومین شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی(رض) پیشاپیش مردم متدین و انقلابی یزد، مقابله با طاغوت را سرلوحه کارهای خویش قرار داده بود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
اینجانب ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مناقب به مردم شریف دارالعباده و دارالعلم یزد، سلسله جلیله روحانیت به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ؛حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی و بیت مکرم آن مرحوم، از مردم متدین و انقلابی استان یزد دعوت می نمایم تا در مراسمی که به همین مناسبت در مسجد روضه محمدیه برگزار می شود، حضور به هم رسانند.موفقیت همگان را در راستای آرمانهاي بلند امام راحل عظیم الشأن (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

یزدفردا

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا